tirsdag den 28. januar 2014

Lidt status på LCHF

Jeg taber mig ikke - slet ikke.

Derfor tror jeg, at kuren skal justeres for mig, så jeg ikke både spiser alt for meget og får enorme mængder fedt.

Jeg har stadig svært ved at skelne sult fra tørst og stress - det læres ikke over nat skal jeg hilse og sige!

Desuden er jeg en smule bekymret over, om det giver større risiko for blodprop og hjerte/kar sygdomme.

Men, en vanvittig positiv er mit blodsukker, jeg oplever ingen svingninger overhovedet og det i sig selv er helt fantastisk og bestemt værd at stile efter.

Bogen har fået mig godt igang, men det er en dyr løsning som giver alt for meget madspild.

Da jeg har glutenallergi, er jeg i forvejen begrænset i min kost. Stivelse er fint at undvære og slet ikke noget savl, men jeg savner grove grøntsager. Dem gider jeg ikke undvære.

Så alt i alt, noget kan bruges andet kan ikke og jeg arbejder på at finde min egen balance og være bedre til at mærke efter.

Billedet er et af dem der bare må deles 😄




2 kommentarer:

  1. Jeg har altså gode resultater med lchf. men jeg bruger kun den bog af jane faber også hendes blog madbanditten.dk. så kender ikke den bog du også bruger.
    Jeg gider ikke være hysterisk med lchf og hun skriver også i hendes bog, at det er en smagssag med de grøntsager der gror under jorden. Hun bruger nogle i sine opskrifter og jeg spiser altså stadig rodfrugter dog ikke kartofler. Jeg bruger hvad min fornuft siger mig og vurdere lidt hver gang.. Jeg inspireres af bogen og føler mig lidt frem. Jeg har indtil videre tabt mig 4 kg. og min søn har på bare en uge tabt 2,5 kg og han får stadig lidt kulhydrater.. Så tror det er lidt med at føle sig frem og gøre det der passer til dig, også tænke ud af boksen. jeg finder meget inspiration på instagram hvor der er rigtig mange der følger lchf og har sindsygt mange ideer.. derudover er jeg med i flæskeklubben hvor vi indberetter vores vægttab til hinanden hver mandag og støtter og bakker op om hinanden der er der også nogle der på lchf, mens andre er på noget andet :-)
    men find hvad der passer bedst til dig og ikke kør efter en lige snor tænk på mulighederne og hvad du kan finde på at bruge af mad fra dagligdagen som godt kan passe ind og så tro på dig selv.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har fuldstændig ret Marion, det er sådan jeg gør nu.
      Lagde måske for hårdt ud, men egentlig har det været en fin intro på mange måder.

      Tusind tak for dine råd ;-)

      Slet

Hamsterhjulet drøner afsted

En følelse sikkert mange kender. Thylejren er ikke det jeg stiler efter, men jeg kan godt synes vores forbrugssamfund tager pippet fra m...