søndag den 29. september 2013

Om at blive bevidst om de der penge - og handle på det.

I kender sikker de perioder hvor alle end omgivelser er optaget af det samme og man pludselig må kigge lidt indad.

Synes ALLE tager økonomi og det giver jo selvfølgelig også mig overvejelser, for med endnu er bil i husstanden og flere faste udgifter er hippiehjertet en smule på overarbejde.Pyhhhh

Men jeg elsker den allerede, mit lille røde lyn som giver mig den mest fantastiske frihed. Det er det helt rigtige for mig.

Men, vi bruger mange penge, elsker god mad, spiser gerne ude og får mad bragt.
Køber langt hen af vejen det vi gerne vil have og er nok det man kalder for livsnydere.
Har aldrig før tænkt på at skumklude og lommetørklæder kunne deles i to, er jo ikke særlig dyrt .. men mange 2 kroner som en veninde sagde og ja hun har jo ret! (fortæl hende det ikke).

Vi drømmer i stor stil om hus i Sverige. jeg vil dog ikke låne så stort beløb og vi er derfor landet på min 30% skal spares sammen. og se så kan det nok være man kan begynde at lytte lidt mere til de kloge hoveder.

For hvorfor er det liiiige vi handler alt for meget i døgnnetto og brugsen med to biler? det er skisme svært at forsvare ikk.

Jeg kommer aldrig til at leve af hvid pasta og lavkvali mad, men indimellem kunne man måske nøjes..lidt...

En veninde har presset mig og (hende den kloge med 2 kronerne). Så nu smider jeg den i offentligheden.

Jeg skal lære at nøjes og holde styr på forbrug, jo jo vi leger luksusfælden.

Lover at skrive om hvordan det går. Lige nu er fryser og køkkenskabe tomme, så det er en ærgerlig start. Men jeg klør på og er spændt på om hun har ret i jeg nemt kan spare uden at mærke det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hamsterhjulet drøner afsted

En følelse sikkert mange kender. Thylejren er ikke det jeg stiler efter, men jeg kan godt synes vores forbrugssamfund tager pippet fra m...