lørdag den 15. december 2012

Hvorfor kræver det mon en læges ord at tro på sig selv ?

Længe har jeg jo været opmærksom på at min indtag af sukker og hvede har direkte påvirkning på mit migræne. Skåret det fra min mad og så alligevel ikke..

Måske ikke helt følt jeg kunne forsvare - og forklare? hvorfor det virkede.

Kontaktede en af de andre læger i lægehuset mens min egen læge var fraværene som omgående tog prøver. Svarene kom forleden og jeg har været sur.

- over resultatet, gluten og laktose intolerance og for højt blodsukker.
- over jeg ikke bare troede på mig selv, for hvorfor egentlig lade sig stikke i og lave undersøgelser for at vide noget jeg godt viste.
- over ikke at ville fortælle det i mine omgivelser - måske de bare synes man er besværlig..

Igår besluttede jeg mig. Skrev det på facebook, sagde nej til lægen til yderligere undersøgelser, for om det er intolerance eller cøliaki det er ligemeget. Jeg kan jo godt mærke min krop ikke kan tåle det.

Er vildt overrasket over jeg synes det er så svært, mig der eller ikke er specielt privat eller stille.

Her er dagens morgenmad - for det nytter jo ikke jeg er halvhjertet. Må skære alt fra og indføre forsigtigt når det er tid. ( har måske ikke helt taget det alvorligt nok, men skulle vist lige lande).





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Elisabeth 8 år :-)

I maj blev den her søde pige fejret, lige på den restaurant hun allerbedst kan li' Ønskerne er lego - så det skulle hun selvfølgeli...