lørdag den 4. august 2012

Stop spild af mad

Sidder og ser programmer på dr2.

Først om madspild og det gør altså indtryk på mig at høre hvor mange kilo mad vi allesammen smider ud, selvom jeg forsøger at være opmærksom på det er jeg slet ikke sikker på vi er bedre end gennemsnittet - desværre.

Så er fluks gået igang med masplan og snak der giver min ellers så tålmodige mand flere grå hår.

Lige nu ser jeg om en familie der har besluttet at leve udenmiljøbelastning i et år - det er facinerende men skridtet længere end jeg kan se os gå. Selvom tanken om at lave alt fra bundet og vide hvad alt indeholder er fantastisk er jeg ikke klar til at bruge så store mængder fritid på det - der skal også være plads til strikketøj, tøjsyning og alt mulig andet. Uden strøm ingen symaskine - det går jo slet ikke!


Men der er ingen tvivl om at nye vinker og tanker er godt.



3 kommentarer:

  1. Hej Lise

    Jeg ved præcis, hvordan du har det. Jeg ville også gerne gøre noget aktivt, da jeg så programmet, men jeg anede ikke, hvor jeg skulle starte. Vi lagde, som du nu også gør, en madplan og den hjalp enormt. Desuden har vi høns i gården (...på trods af, at vi bor på Nørrebro :)) og de hjælper virkelig meget. De få ting, vi smider ud, får hønsene og dem slagter vi senere på året i vores børneklub, så det ryger med i en cyklus i stedet.
    På Facebook er fødevareBanken og Stop Spild af Mad repræsenteret. Begge gode initiativer mod madspild i DK....hvis du skulle være interesseret :)
    Pøj pøj med det hele.
    Varme hilsener
    Iben

    SvarSlet
  2. Tusinde tak for opbakningen, Lise! Dejligt, du synes godt om DR2 Temaet om madspild.

    Du er velkommen til at slutte til os her: http://www.facebook.com/Madspild

    SvarSlet
  3. Anonym - hvor fantastisk med høns midt på nørrebro. Ville gerne have høns, men bor desværre til leje og kan ikke få lov :0(

    Vil fluks kigge nærmere på siderne, tak :0)

    Celina - Det er det super godt program som jeg er sikke på mange vil reagere på. Især det at der bliver sat kilo/beløb på gør en forskel. God kamp ;0)

    SvarSlet

Det der med tanker og handling...

Masser af gode tanker omkring købestop, forbrug osv hos mig for tiden. Meeeeennn se lige hvad der fristede igår. Der var 40 % og jeg ha...